- Hem
- Kommunicera Göteborg
- Evenemangs- och destinationskampanjer
Evenemangs- och destinationskampanjer

Här samlar vi kampanjer som är på gång – och tidigare kampanjer.
Stor satsning för sommar i city för göteborgarna
Ses i city i sommar – det är parollen för en satsning med gratis upplevelser som Göteborgs Stad gör. Under sommaren fram till Kulturkalaset 1–4 september blir det bland annat Dans vid Packhuskajen, Förfesten på Heden, Musik från vallgraven och Fotbolls-EM på storbild.
Satsningen ramas in av en kampanj i köpta, digitala, egna och förtjänade kanaler med start denna veckan och som löper under hela sommaren. Målgruppen är Göteborgarna. Kampanjen kommer att genomföras på svenska samt på arabiska i utvalda digitala kanaler. Goteborg.com är hub och guiden till alla aktiviteter hittar ni på goteborg.com/citysommar
Hotell skylt med QR kod med tips till goteborg.com
Många hotell har uttryckt önskemål om att få en QR-kod med länk till goteborg.com för att underlätta för personalen i sommar. Det finns nu framtaget och du hittar det här.
Vill du vara delaktig i någon kampanj? Många av våra kampanjer bygger på samverkan och vissa består av verktygslådor där du själv kan använda logotyper, bilder med mera för att vara med och öka genomslaget.