Hoppa till innehållet

Evenemangs- och destinationskampanjer

Här samlar vi kampanjer som är på gång – och tidigare kampanjer.

Vill du vara delaktig i någon kampanj? Många av våra kampanjer bygger på samverkan och vissa består av verktygslådor där du själv kan använda logotyper, bilder med mera för att vara med och öka genomslaget.

Vid frågor kontakta Jonas Larsson.
E-post: jonas.larsson@goteborg.com

Ett långlivat destinationskoncept Destinationen Göteborg har tidigare kommunicerat mot sina målgrupper genom ett antal separata kampanjer och projekt (Höststaden, Julstaden,…

På denna sida kommer du snart att hitta ännu mer material att använda för att själv bli en del av…

Bild från kampanjsidan på goteborg.com Fokus på utbud Årets höstkampanj har som mål att öka intresset för att resa till…

Idé och upplägg Reseguiden Lonely Planet har utsett Göteborg till världens mest hållbara stad att besöka 2021. Årets sommarkampanj bygger…

Göteborg & Co och Göteborg City Shopping marknadsför handeln i city genom en kampanj under vecka 28 och 29, den…

På grund av coronapandemin kunde årets största fotbollsmatch inte spelas inför publik. Istället för biljettförsäljning låg fokus för kampanjen istället…

Kampanjbild från landningssidan på goteborg.com Grunden: ett attraktivt erbjudande Inför Göteborgs jubileumsfirande den 4–6 juni lanserades kampanjsidan "Bo på hotell…

Inför påsklovet 2021 genomfördes en kampanj på Facebook och Instagram med målet att driva trafik till goteborg.com. Resultatet var bra,…

Inför sportlovet genomfördes en kampanj på Facebook, Pinterest och Instagram med målet var att driva trafik till goteborg.com. Målgrupp var…

Material för kampanjen shoppa på riktigt/Shop like a local I Göteborg är utbudet betydligt större än i mindre städer. Och…

Simon Kafis var en av de medverkande influerarna. I samband med Alla hjärtans dag 2021 gjorde Göteborg & Co och…

Här hittar du information kring formatet "This is Gothenburg", en kampanj som syftade till att upptäcka mer av Göteborg och…

Sommar 2020 upptäckte vi vårt närområde. En led vi aldrig vandrat, en sjö vi inte fiskat i, en glassbar vi…

Höststaden Göteborg är en plats för människor att fylla på reserverna och förgylla vardagen. Det är en tid för omstart…

Destinationen har tagit fram ett koncept och en verktygslåda för att underlätta marknadsföring för partners och intressenter av jul i…

Coronakrisen drabbar hotell, restauranger, kulturinstitutioner, kaféer och butiker hårt. Under julen 2020 använder Göteborg & Co i samarbete med Business…

Prenumerera på Göteborg & Co:s nyhetsbrev

Vill du ha kontinuerliga uppdateringar från Göteborg & Co i din mailkorg?

Registrera