Höststaden Göteborg

Höststaden Göteborg är en plats för människor att samla höstkrafter och förgylla vardagen på. Göteborg är en destination att besöka även under höstmånaderna och tillsammans som destination kan vi hjälpas åt att skapa den perfekta höstkänslan för både besökare och boenden.

Bli en del av höststaden

Ju fler aktörer som kommunicerar samma budskap, desto större blir attraktionskraften och desto mer sammanhållen blir även stämningen. Höststaden är något hela destinationen är med i, och vi hjälper varandra och besökare när vi kommunicerar med samma tonalitet. Exempel på hur tonaliteten under Höststaden kan se ut illustreras i den kursiva texten nedan, här kan vi även se hur konceptet samla höstkrafter används i en kontext:

Hösten förknippas ofta med vardagspussel, rutiner, regn och mörkare kvällar. Men det finns en plats där du kan bryta mönstret och istället samla höstkrafter. Med små, charmiga butiker och stora varuhus, stillhet i skärgården, halloweenstämning på Liseberg, mysiga hotell och restauranger i världsklass är Höststaden Göteborg platsen för dig som vill smita från vardagen och ladda batterierna.

Nedan finner du även kommunikationsmaterial i tryck, webb och sociala medier som kan användas tillsammans med eget material kan . Att staden och näringslivet kommunicerar med samma koncept skapar synergier och ger mervärde för besökare.

Stämpel

För användning av stämpel på webb eller tryckt material kan du ladda ned den här.
Samla höstkrafter-Logotyp.zip

Sociala medier

För användning av stämpel på Instagram Stories finns den tillgänglig i appen som en GIF.

Om du istället vill placera stämpeln på en bild kan du ladda ned GIF-filen till mobilen nedan.
Samla höstkrafter-logotyp.gif

Vid eventuella önskemål gällande ytterligare material kontakta jonas.larsson@goteborg.com. Vid behov av bilder hänvisar vi till vår bildbank som du hittar på länken nedan.
Bildbanken

Varför finns höststaden?

Syftet med Höststaden är att skapa en röd tråd och en sammanhållen känsla av stadens höstutbud och händelser. Vi vill tillsammans få fler att inse värdet av att åka till Göteborg, även utanför sommarmånaderna. Göteborg är en härlig destination på hösten, och genom Höststaden önskar vi lyfta det mysiga i att hämta kraft och energi inför vintern just här. Ju fler vi är som sprider detta budskap, desto gemytligare blir stämningen för både boende och besökare.

Stadens kommunikation

Stadens övergripande kommunikation är koncentrerad kring begreppet samla höstkrafter med höststaden Göteborg som avsändare. Exempel kommer inom kort.