Magasin Göteborg 2024 är här!
I årets utgåva kommer ingen att missa vad Göteborgs läge vid havet betyder för alla som besöker, levar och verkar här. Här tvekar vi inte att ta tydlig ställning när framtiden kräver en mer hållbar inställning av oss: både till havs och till land. Göteborgs ambition är att vara Sveriges motor för både den gröna och den blåa omställningen som bland annat kräver elektrifiering på många plan.
I magasinet bjuder vi också på många överraskningar. Visste du att:
- Göteborgaren Leo Aadland skapar filmer som setts av hundratals miljoner?
- 95% av de varor Sverige importerar kommer sjövägen, en stor del via Göteborgs Hamn?
- Victor Leksell har den mest spelade svenska låten på Spotify?
- De unika handelshusen som har bedrivit utrikeshandel i hundratals år gör Göteborg känt ute i världen?
- Och mycket mer!
I över tio år har Näringslivsgruppen producerat Magasin Göteborg och i år görs magasinet i samarbete med Göteborg & Co. Magasinet distribueras som en bilaga till Dagens Industri och läggs ut på en rad platser runt om i Göteborg, samt på SJ tåg på både nationella och internationella sträckor. Läs eller lyssna på magasinet digitalt på svenska och engelska på www.magasingoteborg.se
Sprid gärna magasinet till dina vänner och nätverk! Använd hashtaggen #magasinGBG. För en fysisk kopia, kontakta oss på naringslivsgruppen@goteborg.com.