- Hem
- Innovation & utveckling
- Koncept, teman och säsonger
Koncept, teman och säsonger
En attraktiv destination har alltid något att upptäcka och uppleva oavsett årstid. Utvecklingen av nya reseanledningar är en viktig uppgift. Tillsammans med besöksnäringen breddar och kommunicerar vi Göteborgs utbud av ”se & göra”-upplevelser.
Det kan handla om att stärka säsonger med traditionellt lägre resande som höst och vinter. Exempelvis med teman som mat, design, natur samt kultur- och nöjesupplevelser där Göteborg har ett stort utbud hela året.
Sveriges finaste nöjespark, Liseberg, är en viktig motor och har med Halloween och Julmarknad förlängt säsongen och därmed skapat affärsmöjligheter för fler inom besöksnäringen. En levande musikscen med konserter i flera genrer på olika platser skapar underlag för krogar och hotell. Lätt tillgänglig stadsnära natur och hav driver nyföretagande i dessa områden.
Kryssningsfartygen genererar dagsbesökare till handel, kaféer, museer och så vidare. Utbudet skapas av små och stora entreprenörer. Vi kan hjälpa till att utveckla, kommunikativt paketera och samordna insatserna.