Hoppa till innehållet

Hotellkampanj Göteborg 400 år 2021

Kampanjbild från landningssidan på goteborg.com

Grunden: ett attraktivt erbjudande

Inför Göteborgs jubileumsfirande den 4–6 juni lanserades kampanjsidan ”Bo på hotell för 400 kronor när Göteborg fyller 400 år” på goteborg.com med tips om besöksmål i olika områden i Göteborg där ett trettiotal hotell erbjuder ett jubileumspris (400 kronor per natt och person i dubbelrum).

Resultat

24 669 unika sidvisningar.
11 510 klick in på hotellens sidor.

Redan efter tre dagar hade kampanjen lett till drygt 5000 klick på hotellpaketens länkar och ett flertal bokningar.

Videoannonser ledde till kampanjsida

Som nästan alltid var upplägget att en annons i sociala medier drev trafik till en landningssida med mer information på goteborg.com

Exempel från landningssidan på goteborg.com

Prenumerera på Göteborg & Co:s nyhetsbrev

Vill du ha kontinuerliga uppdateringar från Göteborg & Co i din mailkorg?

Registrera