Hoppa till innehållet

Höstkampanj 2021

Bild som visar exempel från hemsidan goteborg.com.
Bild från kampanjsidan på goteborg.com

Fokus på utbud

Årets höstkampanj har som mål att öka intresset för att resa till Göteborg i höst och bidra till att stärka varumärket Göteborg. Målgruppen är primärt tillresande vardagssmitande livsnjutare där vi har extra fokus på familj i vissa delar.

Redan under september kommunicerar vi höstens reseanledningar i våra olika kanaler och har bland annat en matig sida på goteborg.com – https://www.goteborg.com/guider/host-i-goteborg/– som bidrar med massa tips om vad man kan göra i höst.

Sex avbildade telefonskärmar där sociala medier-inlägg med reklam för höst i Göteborg visas upp.
Skisser på inlägg i sociala medier.

PR-aktivering skapar uppmärksamhet

Kommunikationen kommer att intensifieras i samband med kampanjstart i början av oktober. Kampanjen kommer bestå av två delar. En del där vi fortsätter att berätta om det breda utbudet som finns i höst Göteborg inom ramen för Kultur, Mat, Festivaler, Höstlov mm. Denna del av kampanjen går primärt i köpta och egna digitala kanaler. Den andra delen är PR-driven och där satsar vi på att sprida intresse för Göteborg som höstdestination med särskilt fokus på att skapa intresse för att bo på hotell.

Prenumerera på Göteborg & Co:s nyhetsbrev

Vill du ha kontinuerliga uppdateringar från Göteborg & Co i din mailkorg?

Registrera