Hoppa till innehållet

Sök

Vad söker du efter?

  • Hem
  • Nyheter
  • Besöksrekord på jobbmässan Skarpt Läge

Besöksrekord på jobbmässan Skarpt Läge

Med 1831 besökare på Svenska Mässan, slog jobbmässan Skarpt Läge 2019 rekord i antal deltagare. Syftet med jobbmässan är att unga vuxna ska få möjligheten att bli erbjuden arbete direkt på plats. 

Foto: Fredrik Karlsson/Skarpt Läge

– Vi kan inte annat än att säga att det blev en succé med 1831 besökare, säger Fredrik Karlsson Ordförande i föreningen Skarpt Läge.

Skarpt Läge slog rekord i antalet deltagare som kom till Svenska Mässan i Göteborg för att besöka jobbmässan, fredagen den 22 februari. Tidigare rekord låg på 1147 besökare. För sjätte året i rad kunde unga vuxna mellan 18–30 år matchas ihop med företag som kan erbjuda jobb på plats. 46 utställare fanns på plats som representerade 64 olika arbetsplatser och circa 1100 tjänster fanns att söka.

– Magiskt bra! Så uttryckte sig Eva Dunér som äger och driver fyra Mc Donalds-restauranger i Göteborg.

Förra året fick 143 unga göteborgare anställning under den tre timmar långa jobbmässan. Under de kommande veckorna så kommer en uppföljning ske med alla utställare för att ta reda på hur många jobb som skapades på årets första mässa men det är bekräftat att en person fick arbete samma dag. Bland utställarna fanns bland annat Mc Donalds, Gothia Towers, Polishögskolan och Skatteverket.

Skarpt läge är ett samarbete mellan Team Göteborg och Näringslivsgruppen på Göteborg & Co, Gothia Towers /Svenska mässan, Arbetsförmedlingen, Visita och Arbetsmarknad och Vuxenutbildning.

Prenumerera på Göteborg & Co:s nyhetsbrev

Vill du ha kontinuerliga uppdateringar från Göteborg & Co i din mailkorg?

Registrera