Stort intresse för Magasin Göteborg

Publicerat av Pauline Pontois 18 september, 2018 under Näringslivsgruppen.

Magasin Göteborg distribuerades 16 maj som bilaga till Dagens Industri för sjunde gången. I år lästes den av ca 210 000 läsare. Tidningen har fått mycket bra resultat i läsundersökningen och är en av Dagens Industri mest lästa bilagor.

”Berättelser från stadens med attityd” var temat för årets Magasin Göteborg. Modiga och nytänkande företagare, forskare och innovatörer som har attityden och vågar tro på sin idé och sin stad lyftes i tidningen för att visa den mångfald av företag som finns i Göteborg och regionen.

En läsundersökning baserad på 300 intervjuer med olika åldersgrupper visar att tidningen har en lång lästid, över nio minuter, jämt fördelad över hela tidningen. Magasinet är en populär och angelägen produkt med nöjda läsare som uppskattar nyhetsvärdet. I år har magasinet även nått yngre åldersgrupp upp till 34 år. Jämfört med liknande produkter är läsvärde högt för Magasin Göteborg som fortfarande är en av Dagens Industri mest lästa bilagor.

Läs Magasin Göteborg digitalt här och kommentera gärna med #magasinGBG

Magasin Göteborg 2018